Saturday, March 12, 2011

fuhh.fuhh fuhh..berhabuk.

Assalamualaikum,

Sudah berkurun aku x update blog. kan da cakap..dulu je berkobar2 nk main blog, lepas tu? hampeh..malas nk menaip sebenarnye. hahaha..ok. petang tadi.. tgh dok on9 facebook. tegur kawan sorang neh..ajak kuar.
Sebenornye ajak-ajak ayam je. ok. bayang jap..mcm mane ayam ajak. hurmm..dah. haha. lepas tu, kawan aku neh beria-ia plak nk kuar..ajak pegi pc fair n pc expo. Dah nmpk die mcm excited nk gi kan..sian plak.
so, layan la. aku pon boring gak dok umah. maklum laa..Pak Guard umah la katakan, jaga rumah je laa..pegi la aku amek dia kat umahh..perh, mmg best. memandu dlm ujan..selesa je. bila nk ujan lagi? =P

Sampai kat rumah kawan neh, die pon masok bawak printer..rupernye, die nk gi pcfair nk upgrade printer dia biar ink dok kat luar. hahaha..paham x? klau x paham. buat2 paham.. Destinasi pertama ! balai islam. pc expo. nasib baik ada parking, tak susah nk carik. Masok dewan die tu..mula2 skali. akak broadband maxis yang cute lagi comel berkata-kata, 'hye adik, kitorang buat promosi neh..broadband murah. ' haha.. ok. ngigau aku kat akak tu. huhu..dah2. Astagfirullahalazim...akak. xpelah lah kak, dah ada da broadband..hoho! Dua tiga tapak kemudian, abang P1max plak!! aduhh..knp bila abang je datang aku rasa nk lari..klau akak tadi rasa nk dudok lame2..ish3. setan,setan..gatal sunggoh makhluk Allah satu neh. ish3.
OK dah, back to the story..round2 dalam tu, mmg bnyk la promosi. tpi aku xbeli ape pon..round je. teman mangkok tingkat sorang neh. haha..

p/s : ada ternampak sorang perempuan neh. mula tu tak perasan mane. tpi tgk skali lagi..dalam hati. oh,diee.. kawan fb je. x tegur pon..malu. haha..



Second Destination..tuh,tuh,tuh. gmbar kat atas tuh. tu nama die Kelantan Trade Center (KTC). kat sini pon pc fair gak..aku pon pening. yg mana satu pc expo, yg mana satu pc fair. xpelaa..dua2 aku tawaf petang tadi..nk tau kenapa? kawan aku tu la ajak..nk upgrade printer die punya pasal !! takpelah..sebagai kawan yang baik. aku merelakan. hahaha.*ayat tak boleh blah..ok, sampai kat sini je..tup tup ada parking! dekat jugak..perh. Alhamdulillah x pusing banyak kali..hoho..masok parking. teros bawak printer..hujan pon dah x lebat mana mase tu..senang hati banyak. haha..

Sampai kat pintu masuk tu,akak maxis ada lagii.. hadoii.berlonggok diorang kat main entrance dengan berbaju hijau. hahaha..ayat diorang pon lebih kurang dengan akak kat balai islam tadi.. Tapi, kat sini special skit, dia buat promosi untuk iphone skalii..perh. meleleh jugak air liur tengok iphone..bila aku boleh pkai neh. ish3..OK dah, kiteorang teros carik tempat yang boleh upgrade printer..jumpa la satu neh. then, tinggal la kejap printer tu..masa tu klau x silap pukol 5.15pm. Malas nak tunggu, aku ngan kawan jalan2 la dalam tu jap. Lepas pusing2 tu, datang balik..dalam pukol 6.15pm.  Nmpk mcm da siap..bila tanya. die cakap ada prob..tengah repair lagi. so, decide nk gi solat asar..lepas solat! pegi tanya lagi..pon xsiap! erk..tunggu punya tunggu..smpai pukol 8. bayangkan la..mmg lame. pomen tu ckp, xleh buat..susah. ergh.tggu lame! tpi xleh buat..sakit2..amek printer, lepas tu blah. x kene charge ape2..sabar jela. dah la perot lapar..haha.

Pergi solat maghrib dulu. lepas tu..dua2 perot berbunyi..kelaparan! menunggu printer yg tak jadi di upgrade..ish3.
lepas tu, carik kedai..nk makan! lapar neh! haha..Dengan murah hati. kawan aku nk belanja..dia ckp, sian kat aku. terpaksa tunggu pasal printer dia..haha! wow! ada orang nk belanja..wiwit.teros pegi mkan! Laju jee..hahaha! Then, sudah mkan..hantar dia dan diri aku balik..Sampai rumah 9.20pm..ok, lama jugak aku keluar. hahaha..Letihh sangat!teros pegi mandi, solat, on9 atas katil dengan hp...Masa tu, badan terasa panas! tup tup tup, tertidoo..lepas tu, macam mana ntah boleh terbangun pagi2 buta macam nie..Rasa nk update blog. =)

p/s : bangun tadi, tengok hp..ada orang text. suh rehat. sebab aku ckp kat dia aku nk demam.OK..thanks lah sbb text..hoho..


No comments:

Post a Comment