Friday, April 1, 2011

Perempuan dan Kereta.

Assalamualaikum,

OK, entry kali ni nak cakap pasal. Perempuan dan Kereta. uihhhh, dasyatt ! errr..kenapa? saje. bosan. hahaha.takdelah..banyak persepsi orang lelaki terhadap perempuan bila bawak kereta nehh. EXAMPLE : drive slow, penakut, menyusahkan orang dan macam2 lagi la. hahaha..ok, aku bukan salah seorang dari lelaki yang ber-persepsi macam tu. bagi aku, kalau perempuan dapat drive kereta tu..dah kira comel sangat dah ! eh2, update status facebook pon ok gak neh. hehehe..ok! Ada jugak lelaki, kalau nampak perempuan drive, dalam kepala dia 'mesti eksiden' ! aduh, memang dalam otak diorang. mind set..perempuan bawak kereta mesti eksiden.hehehe. kenapa? kenapa? kenapa? aku pon taktauu..tapi kan, ada satu website pasal automotive neh. aku selalu usha website neh, sebab dia memang up-to-date la ! ok2, back to the story. dia ada gitau jumlah gender yang eksiden. sumber2 yang boleh dipercayai. Tengok lah INI DIA

tu diaaaaaaa !! tengok dah? haha..err, kalau tak tengok. pegi la tengok dulu. Tuan Blog tunggu.*masa berlalu*. dah tau kan gender mana yang lebih banyak eksiden? jeng3.. ish3. awat la banyak sangat gender neh eksiden? *mintak jauh la dari eksiden neh. Amin. hoho..takpelah, biar lah gender mana pon yang banyak kan..yang penting. kepada pemandu di Malaysia. Sentiasa memandu dengan berhemah, berhati-hati, ingat orang lain. Just enjoy the rideeee...*kalau jalan tak rosak dan berlubang la.  ok?? kan sekarang pon minyak kereta RON97 dah naik 20sen lagi..baru je ! dari RM 2.50 seliter kepada RM 2.70 seliter. bayangkan lah ! dah tak larat aku nak teguk air liur. mane tak nye..kereta aku drive sekarang neh teguk ron97..tak padan dengan kecik, selera besar ! aku punya selera nak jejalan pon dah terbantut ! isk3...kena paksa si kecik tu teguk ron95 lah. murah sikit..keh3. baru bersemangat nak jalan mana2.

haaa, ada satu cerita nak share. pengalaman aku sendiri la..perh, memang superbb lah ! i think i fall in love with that girl ! HAHAHA. ish3.. takde lahh ! satu hari tu kan, dalam pukul 2 ptg kot, aku kuar la jalan2 bawak si kecik. masa tu mendung jeee.. Selalunye, aku drive dengan si kecik jalan2 pegi airport. kenapa? jalan dia best..tak berlubang. ehehehe. Tapi hari tuu, memang terbaik la..tengah syok2 drive tetibe aku perasan dekat cermin belakang, kejap je die 'cucuk punggung' aku lepas cilok2 baik punya kereta kat belakang..kereta tu suzuki swift. ingat lagi..warna putih, cermin depan belakang tepi gelap gila. by that time, memang tak nampak la driver dia..aku pon dengan sopan bagi signal ke kiri, bagi laluan..masa dia lalu kat tepi tu, kebetulan dia turunkan tingkap. BAMN!! perempuannnnnnnn weyhhh bawak cilok2 laju2 macam tu. dah la lawa ! Dalam kepala aku : mak ai ! power pempuan neh..takleh jadi neh. kena 'cucuk punggung' dia jugak neh !! HAHAHA. *naluri lelaki : kalau perempuan buat something kat lelaki sampai dia rasa tercabar..dia akan melawan.  cehh, ayat takleh blah. hahaha..MEMANG! aku cucuk balik perempuan tu ! hehehe..follow je belakang dia, laju sangat perempuan neh bawak..bedarah idong ! dah la suka cilok2..still followww rapattt. syok ! laju2 ngan perempuan neh..tapi, yang tak best nya..dia belok ke simpang before airport..hala tuju aku airport. terpisah la kami berdua. lupa nak mintak nombor surat beranak perempuan tu. Tergoda sudahh..

Ok, tu jee..sampai sekarang ingat perempuan tu. hahaha..muka pon ingt. eh2, awak..saya suka perempuan drive kereta laju2. nampak comel woooo. yup2 awak la..bile nak jumpe atas jalan lagi? HAHA.

p/s : kepada perempuan diluar sana. nak nampak comel ? drive lah kereta laju-laju. =)

6 comments:

  1. nasib baik la takde pempuan yang drive F1 kan...kalo tak mesti pempuan tu paling lawa...haha

    ReplyDelete
  2. HAHAHAHAHAHA. mestiiii..anda memahami jiwa saya.

    ReplyDelete
  3. eh.. yaya comel ug0p ar kiro.. ha3..

    ReplyDelete
  4. auw auw auw! laju dop yaya drive? haha

    ReplyDelete
  5. saya drive 80km/j. saya comel. haha yeke

    ReplyDelete